Meldingen vanuit de woning
Meldingen naar uw mantelzorger
Stap 1
Er is hulp nodig, druk op de rode knop van het systeem of op de rode knop van uw hanger. U hoeft verder niets meer te doen.
Stap 2
Het systeem vertelt u (middels een spraakchip) dat u de alarmknop hebt ingedrukt en dat een spreekluisterverbinding wordt opgebouwd.
Stap 3
Een familielid, een goede buur, kennis of goede vriend wordt direct door het systeem opgebeld en ontvangt ook een SMS boodschap (b.v. ‘Zorgoproep OMA” )
Stap 4
De persoon die door het systeem wordt gebeld kan direct met u spreken, door de gevoelige ingebouwde microfoon en speaker zal de communicatie luid en duidelijk zijn op zeker 7 meter afstand van het Zorgsysteem.
Stap 5
De persoon die met u spreekt kan direct actie ondernemen of indien nodig hulp van derden inroepen, deze persoon weet ook waar de sleutel van uw woning is om eventueel naar binnen te gaan.
Stap 6
Als een derde de woning is binnengekomen, drukt deze op de groene knop, een spreekluisterverbinding met de eerste persoon wordt weer opgebouwd zodat er middels een goede communicatie samen gewerkt kan worden ( Er kan dan eventueel een dokter of ambulance gewaarschuwd worden). Ook ontvangt de eerste persoon een SMS bericht met de tekst “hulp gearriveerd”
Stap 7
Wanneer de hulpverlener klaar is met de hulpverlening, drukt deze voor een laatste maal op de groene knop (er wordt dan een SMS verzonden met de tekst “hulpverlening is verricht” en een spreekluisterverbinding wordt weer opgebouwd om nog even naar elkaar verslag uit te brengen van deze hulpverlening).
Meldingen naar onze meldkamer
Stap 1
Er is hulp nodig, druk op de rode knop van het systeem of op de rode knop van uw hanger. U hoeft verder niets meer te doen.
Stap 2
Het systeem vertelt u (middels een spraakchip) dat u de alarmknop hebt ingedrukt en dat een spreekluisterverbinding met Zorgtotaal wordt opgebouwd.
Stap 3
Zorg Totaal meldkamer ontvangt een alarmmelding van u en direct wordt er een spreekluisterverbinding opgebouwd. De Zorg centralist kan nu direct met u spreken en luisteren. (Door de gevoelige ingebouwde microfoon en speaker zal de communicatie luid en duidelijk zijn op zeker 7 meter afstand van het Zorgsysteem.)
Stap 4
De zorg centralist die met u spreekt kan direct actie ondernemen en indien nodig een hulpdienstverlener inschakelen om naar u toe te gaan.
Stap 5
Met een speciaal zorgslot op de voordeur van uw woning, kan de zorgcentralist de hulpdienstverlener een eenmalige code geven om de toegangsdeur te ontgrendelen.
Stap 6
Als de hulpdienstverlener de woning is binnengekomen, drukt deze op de groene knop, een spreekluisterverbinding met de Zorgtotaal meldkamer wordt weer opgebouwd zodat er middels een goede communicatie samen gewerkt kan worden ( Er kan dan eventueel een dokter of ambulance gewaarschuwd worden). Ook ontvangt de Zorgmeldkamer dan een bericht met de tekst “hulp gearriveerd”.
Stap 7
Zorgtotaal meldkamer kan (indien gewenst) éénmalig een beveiligde online URL naar de hulpverlener sturen met medische gegevens van de hulpbehoevende. ( Dit is altijd in samenspraak en toestemming van de huisarts, de hulpbehoevende en/of familie).
Stap 8
Wanneer de hulpverlener klaar is met de hulpverlening, drukt deze voor een laatste maal op de groene knop (de Zorgmeldkamer ontvangt dan het bericht dat de “hulpverlening is verricht” en een spreekluisterverbinding wordt weer opgebouwd om samen met de hulpdienst verlener een eind rapportage op te maken. Deze rapportage wordt dan verzonden naar de zorginstelling, huisarts en hulpdienstverlener, een werkuren registratie is hierin opgenomen).
Extra mogelijkheden in de woning
- Draadloze noodknoppen met spreekluister verbinding (b.v. vanaf het toilet, badkamer en of slaapkamer. Tot 10 maximaal ( dect technologie).
- Rookmelders.
- Koolmonoxide (Co2) melders.
- Aanwezigheid detectiemelders ( bij geen beweging meer in huis voor een bepaalde tijd, direct een melding naar een particulier).
- Inbraak detectie melders (infrarood en/of magneet-contacten, druk op de gele knop om beveiliging in te schakelen)
- Paniekknop bij een overval aan huis.
- Camera in de woning met PTZ en Zoom zoekfunctie (op afstand even inkijken).
- Camera bij de voordeur (eventueel van buitenaf meekijken wie er voor de deur staat).
- Digitale deurspion met, automatische foto en/of film geheugen functies. (dag en nacht kunnen zien wie er voor de deur staat).
Meldingen van buitenaf de woning
Meldingen naar uw mantelzorger
Stap 1
U wilt de woning verlaten. U haalt Bella uit de basis Unit en hangt deze om uw hals. (uw contactpersoon krijgt automatisch een SMS bericht dat u de woning gaat verlaten.)
Stap 2
U gaat wandelen of boodschappen doen en u voelt zich plotseling niet meer lekker en wilt hulp. U drukt op de rode knop, dit is alles wat u hoeft te doen de rest gaat vanzelf.
Stap 3
Uw contactpersoon (meerdere contacten mogelijk) krijgt een SMS bericht “zorgoproep OMA” en een spreekluisterverbinding wordt automatisch opgebouwd.
Stap 4
U kunt nu praten met uw contactpersoon, de microfoon is zeer gevoelig, dus u hoeft deze tijdens het spreken niet voor uw mond te houden.
Stap 5
Uw contactpersoon heeft ook direct een positiebepaling via SMS ontvangen zodat hij of zij op 2,5 meter nauwkeurig kan zien waar u op dat moment bent. Mocht u niet meer weten of kunnen vertellen waar u bent, is dit voor uw contactpersoon geen probleem. Hulp kan dan toch direct naar u toegestuurd worden, terwijl de spreekluisterverbinding actief blijft.
Stap 6
Mensen die met een hulpbehoevende afspreken om binnen een bepaald gebied te blijven, dit kan bijvoorbeeld de tuin van de woning zijn of een groter gebied. Wij kunnen met “GEOFENCING” techniek instellen dat er een melding wordt ontvangen met positiebepaling, zonder dat hiervoor de rode knop wordt ingedrukt. Ook hier geld een positiebepaling van 2.5meter nauwkeurig.
Stap 7
Als partners nog bij elkaar wonen is het simpel om twee Bella’s op één systeem te programmeren en te gebruiken. Opa kan gaan biljarten en Oma kan naar de wandelclub.
Meldingen naar onze meldkamer
Stap 1
U wilt de woning verlaten. U haalt Bella uit de basis Unit en hangt deze om uw hals. (De Zorgtotaal meldkamer ontvangt automatisch een bericht dat u de woning wilt verlaten.)
Stap 2
U gaat wandelen of boodschappen doen en u voelt zich ineens niet lekker meer en wilt hulp. U drukt op de rode knop (dit is alles wat u hoeft te doen de rest gaat vanzelf).
Stap 3
Zorgtotaal meldkamer krijgt een alarmbericht, een spreekluisterverbinding wordt automatisch opgebouwd.
Stap 4
U kunt nu praten met uw Zorgtotaal centralist (de microfoon is zeer gevoelig dus u hoeft deze tijdens het spreken niet voor uw mond te houden).
Stap 5
De Zorgtotaal meldkamer heeft ook direct een positiebepaling ontvangen zodat op 2,5 meter nauwkeurig gezien kan worden waar u op dat moment bent (als u niet meer weet of kunt vertellen waar u bent is dit voor Zorgtotaal geen probleem, hulp kan dan toch direct naar u toegestuurd worden) terwijl u met elkaar kunt blijven praten.
Stap 6
Mensen die met een hulpbehoevende afspreken om binnen een bepaald gebied te blijven (dit kan ook de tuin van de woning zijn of een groter gebied) kunnen dit met Zorgtotaal afspreken. Middels “GEO VENSING” techniek zal dit in het platform van Zorgtotaal worden ingegeven. Wanneer een hulpbehoevende het aangegeven gebied verlaat zal er een melding met positiebepaling worden ontvangen zonder dat hiervoor de rode knop wordt ingedrukt. (Ook hier geld een positiebepaling van 2,5 meter nauwkeurig.) Een spreekluister verbinding wordt dan direct opgebouwd om de hulpbehoevende te attenderen en een hulpdienst direct op te roepen. Zo kan dwaling worden gestopt en begeleiding/hulpdienst worden gewaarschuwd.
Stap 7
Als partners nog bij elkaar wonen is het simpel om twee Bella’s op één systeem te programmeren en te gebruiken. Opa kan gaan biljarten en Oma kan naar de wandelclub.